lördag 13 februari 2010

Schlagerkväll

Nu visas Melodifestivalen varje lördgkväll. Själv hade jag föredragit Robinson. Bidragen blir bara värre och värre. Ikväll hoppas jag i alla fall att Andreas Johnsson kommer med något bra. Fast han är alltid bra.
Fredagkvällen gick i sömnens tecken. Varför ska man alltid vara så satans trött när man har ledigt. Efter en tacomiddag intog soffläge och nya Beck sattes på. Den var skitbra så John Blund fick vänta. Kollade en stund på Let´s Dance men jag gillar inte det programmet så vi förflyttade oss till sängen. Somna direkt.

Det snöar ute för ovanlighetens skull.... jag är så trött på snö. Och jag är jätteglad över att inte ha bokat någon skidresa som Lovisa ville. Jag sa till henne att vi åker till Cypern i stället och kanske en sväng till Lalandia. Jag fullkomligt älskar Lalandia!! Vi har varit där massor av gånger runt påsk. Våren har alltid kommit längre därnere och jag bara njuter. Vi åker massor av rutchkanor och sist vi var där, förra påsk, hade de fått en stor ny kana som gick en sväng utomhus. Det tog en bra stund innan jag vågade åka ner och fick dessutom hjälp av en främmande karl som pötte på mig!!! Såg i ögonvrån att han kollade med Kjell om det var OK..(!) och sedan kom han emot mig och jag hade inte en chans innan jag susade nerför kanan... Sen åkte vi väl hundratals gånger...Barnen tycker också att det är jätteskoj. På kvällarna är man så trött och bara myser i stugan. Ibland går vi och bowlar också. Får nog in och titta på deras hemsida lite...


Ska göra en Pannacotta till ikväll. Det hör ju inte till det nyttigaste men gott är det. Ska göra en äkta Spagetti Carbonara också. det var så länge sen och Schlagerkungen ska få bli försökskanin!

Niklas intog köket för frukost..klockan är ett..ja, de kan konsten att sova i alla fall..

Längtar efter mitt Cypernproffs och hoppas att hitta en billig restresa i april. Jag, Helen och Marie på jobbet har sökt en kurs i Digital Portfolio och den hålls på Cypern. Snart ska vi få reda på om vi kommer med eller inte. Spännande är det i alla fall...

Lyssnar som vanligt på Lasse och ibland funderar jag på varför jag aldrig tröttnar på hans röst. Men det går inte att tröttna på honom. Får upp bilder från hans senaste konsert som jag och Åsa var på. Så attans bra. Men det kändes som allt var över på¨tjugo minuter. Sommar...ja då kommer han till Göteborg och biljetter ska köpas snart.



...Och nyponbuskar, nyponbuskar hela vägen nyponbuskar ser jag när jag blundar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar