söndag 7 mars 2010

Är söndagar till för motion?? (!)

Vaknade upp till Vasaloppet i morse. Det såg lite jobbigt ut men en och annan fick ju pengar för ett spurtpris ;) och det verkade inte fel!

Helgen har gått i ett rasande tempo. Utekväll med kollegorna gav många härliga skratt i fredags kväll och jag undrar just hur mycket Catrin gillar föräldrar som går på¨hotellet!! Det är det värsta med att vara lärare..man känner sig väldigt utsatt när man är ute på galej. Förväntas kansek att man håller sig till "reglerna".. Jag har väldigt svårt för att träffa på dem på hotellet men stället är ju till för alla. Jag har som egen policy att aldrig acceptera vänförfrågningar från föräldrar på facebook. Alltid någon förfrågan då och då. Det tog tid innan jag kunde bestämma mig för om jag skulle acceptera barnen men till slut gjorde jag det i alla fall. Jag söker däremot inte upp barnen och gör egna förfrågningar. Där går gränsen.

I går kväll var Susanne, Christian och Jessie här med alla barnen. Jätteskoj hade vi..! Tyvärr verkade jag inte ha koll på allt mellan drinkar, mat, barnkallashämtningar, så jag fick väl bjuda på att jag hade min tunika helt avig och Kjell försökte diskret viska detta i mitt öra när vi minglade med lite välkomstdrink och tilltugg..men jag blev så full i skratt så jag var ju tvungen att be om ursäkt för detta!! Men...thats me! Det finns de som gör värre saker!

Jag fick ett lite Sms i går från en gammal kollega och vän och när jag läste det förstod jag att det inte var till mig! Skickade snabbt tillbaka ett svars-SMS. När jag sedan gick in på facebook låg det ett litet meddelande från henne i inkorgen där hon skrev att hon följde min blogg!! Jättekul! Men till saken är att vi har upplevt hur mycket skoj som helst med händelser som var gräsligt långt borta mycket värre än min lilla bedrift med tunikan!!
Hon var inte gammal när hon började på jobbet men hon är så mysig och trevlig och en av de som jag gillade mest att jobba med. Har saknat henne galet mycket genom åren och har henne att tacka att jag nu är lärare! Ja, inte för att hon var så underbart rolig att jobba med ,slutade jag, utan för att hon en kväll vi jobbade berättade att hon skulle sluta och läsa vidare till sjuksköterska..

..... Herre Gud, jag hade nog trott att vi skulle jobba tillsammans för evigt men givetvis är det ju inte så. Saker förändras men jag fick fullkomligt panik den där mörka kvällen, i bilen, utanför det där huset, i den där lilla hålan som jag bodde 10 år i ! Jag ville inte jobba där utan henne!

Dagen efter ringde jag komvux och sa att jag måste börja läsa och skrev snabbt in mig till kommande terminstart! Jag visste ju att det var lärare jag ville bli så det var bara att trampa igång på den vägen som var 4 ½ år lång..hur många kilometer kan det bli tro ;)

Min fina vän jobbar kvar och har fått två jättefina barn under tiden och jag vet inte om hennes dröm fortfarande är att bli sjuksköterska men jag har henne att tacka för mycket <3

En gång var vi i Stockholm på "Allsång på Skansen" i hällande ösregn men roligt hade vi!! Ett ledord blev det under resan i alla fall.. "Kom me blocke"..

Nu ska jag, Anna Persson, ta en premiärtur med min nya cross-trainer efter all Semmifredo igår!! Motionens tid är inne hihih!!! Kan även bli en stund på en stol ute i solen med filt och kaffe !! Lyssnar på Raise Against och Hero of war , så grymt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar