måndag 1 mars 2010

Hemma hos mig har vi en galen hund. Han springer och gnyr och är halvt hysterisk! Det är nog något ute som drar..undrar om grannes tik löper eller vad som är i görningen. Jobbig är han! Han klättrar upp på bordet och gnor med nosen på rutan. Någon som vill ha honom? Olle heter han förresten...

Idag var en jobbig dag i skolan. En sån där dag man bara vill åka hem och lägga sig och kolla någon bra film. Längtar till onsdag när jag kan köpa "Luftslottet som sprängdes". Flera år sen jag läste böckerna och har inte lyckats komma iväg på bion.

Hela dagen har jag haft någon längtan till Cypern och om att packa ner alla mina saker och bara dra! Hela familjen måste så klart följa med men tror inte Natalie vore så road att få ner hela familjen dit! Jag kunde driva något litet hotell och ha en liten trädgård med lite kryddodlingar och Citronträd. Lite winnerbäck i högtalarna och lite drinkar vid poolen!

Taxi Kinnasten ska alldeles strax åka till Vallås för att hämta världens bästa Lovisa. I morgon ska hon ha idrottsdag och skridskorna ska provas! Länge leve Fotskäl ;)

Jag har en dotter som inte gillar att kamma håret...vad ska man göra? Jag har klippt av det en rejäl bit men hon vill inte heller ha kort hår. Men att kamma sig, det är pesten! Idag har hon i alla fall gått med på att ha en speciell uppsättning och stolt var hon när fröken i skolan påpekat att det såg gulligt ut!

Vi var på basket i Göteborg i går. Visste inte var hallen låg så därför skulle det köras i karavan från Stationskiosken. Tränarparet tog täten och en familj tog rygg på dem. Jag kom iväg som tredje bil. Redan i Skene skog drog första bilen iväg i 120-130 km/h mellan vägkamrorna! Hade inte en chans att följa med och när jag gjorde ett tappert försök hängde inte följebilarna med.. Ja, en del har mycket kvar att lära vad det gäller att ha följe till olika arenor. Förra gången vi skulle på match i Varberg åkte vi i ett led men även där drog tränaren om alla i ledet och var väl en halvtimma före alla andra i Varberg! Hur som helst, ingen tid ska spillas på negativa saker! Agnes och Signe var indelade i olika lag men vann varsin match och i den andra skulle de möta varandra! När det var slut stod det 22-22 och ett lag skulle vinna. Signe hade bollen och när hon tittar upp tittar hon rätt i gapet på sin 1 minut äldre syster..Agnes snor brutalt bollen och driver upp och sätter lätt 24-22. Ok, vinst för det svarta laget. Dessa tjejer i båda laget är såå duktiga. De kämpar och har ruggigt kul tillsammans. Tränarna Marie och Fredrik gör ett fantastikst jobb med att leda tjejerna.


Ha en bra kväll <3>

" Allt som är bra med mig har jag en förmåga att glömma bort"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar