måndag 19 april 2010

Sorg i hjärtat...det gulsvarta!

En dag på jobbet är till ända. Visserligen planering kvar men den får jag nog göra hemma för nu är jag helt slut. Min förkylning har inte blivit bättre men hjälp av alvedon och vatten har jag lyckats ta mig igenom dagen.
Ikväll har Agnes och Signe musikal för föräldrarna. Det handlar om miljön och de har verkligen sett fram emot att få spela upp denna. De har en duktig musiklärare, Stina, som faktiskt offrar sig hur mycket som helst när det gäller att barnen ska få visa upp sånt på kvällstid. Proffsigt!
Igår blev det en tur till Göteborg. Jag hade lovat Gabriella och Johan att jag skulle åka med dem till matchen mellan IFK Göteborg och Elfsborg på nya Ullevi. Men strax innan så beslutade jag mig för att inte följa med in på arenan. Jag var frusen och så. Istället lurade jag med mig Schlagenkungen och hans familj på ett tur till IKEA!! Vi käka middag där och provlåg sängar och soffor! Det fanns dock inte mycket annat som tilltalade mig i inredningsväg. Några vita blockljus var allt förutom två spaljeér som jag ska ha i en kruka. Det var nästan konstigt när man kom hem tomhänt!! Men skönt för ekonomin!!
Matchen i fotboll då? Hm..ja inte mycket att orda om. Göteborgarna kammade hem segern med 5-1. Dessvärre blev Anticovac utvisad när Elfsborg ledde med 1-0.
Grattis till alla er blåvita!! Kollegan Hasse springer omkring med en blåvit matchtröja och det svider i ögonen !!!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar