tisdag 15 juni 2010

Se upp för dårarna,,,

Hey, sommarlov...visst är det skönt! Bara några dagar kvar tills den efterlängtade ledigheten. Och välförtjänta ledigheten om jag får be!
Har dock tjuvat lite på att känna efter hur ledighet känns då jag var i Malmö över helgen. Vi var 4 par som satte oss på tåget i Varberg i söndagsmorse. Resan började lite svettigt då jag upptäckte att jag inte fattat att Jörgen och Sofia inte var gifta! På Sofias biljett stod det Eriksson istället för Gustavsson...så vips blev det bröllop! Ingen av konduktörerna ödslade tid på att kolla att biljetterna stämde. Tack för det!
När jag åker tåg påminns jag om en händelse som inträffade förra sommaren då jag och några kollegor skulle till Köpenhamn. Toalettdörren var lite opålitlig och när Gudrun skulle gå på toa följde jag med och passade dörren. Sedan var det min tur och Gudrun skulle då passa min dörr...Plötsligt flängdes dörren upp och en man stod där helt vettskrämd! Jag skrek i högan sky medan jag såg Gudrun ståendes och titta ut genom fönstret!! Hon glömde av sig och vi fick något att skratta åt i alla fall!
Nu kunde jag ju inte annat än att berätta detta för Sotarföreningens medlemmar och det blev även ett skratt denna gång jag berättade händelsen..
Det gick en stund och Sofia kom på att hon nog behövde gå på toa! Jag hängde på och Sofia gick in på toan. Jag ställde mig utanför i väntan på min tur.
Plötsligt kom han..Från ingenstans och knökade sig förbi mig och tryckte på knappen och dörrarna öppnades och inne på toa satt Sofia! Hennes mimik är i det ögonblicket helt obetalbart hahahahah!!!! Jag hörde mig själv i perferin ropandes " Det är ju upptaget" samtidigt som jag viker mig av skratt. Hör även den främmande karln skratta! Fick väl stängt dörrarna igen och efter en halvminut bara ser jag senariet en gång till. Dörrarna går upp bara av sig själv och samma min på Sofia och jag försöker förbrilt trycka ihop dem med mina händer...naglarna går all världens väg!
Sedan skulle jag in efter henne och bara skrattar. Det var helt underbart att få berätta detta för resterande resesällskap. Och händelsen förföljde mig och alla andra hela tiden!! Gud, va härligt att få skratta!
Hm..Kiss-konserten kom lite i skymundan nu när Sofia tog över föreställningen! Men den var suverän i alla fall. Vilken scen-show! Kanon.. Somna skönt och vakna trött!

Sprang omkring i lite affärer medan gubbarna satt på en uteservering och drack öl! Sedan var det dags att styra kosan mot centralen och tåget. Kan tillägga att toan i vår kupé var sönder ;)

Idag har det varit en dag på jobbet och som sagt en dag närmare semestern!

Have a good time :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar