fredag 4 juni 2010


Usch, vad jag är dålig på att uppdatera bloggen! Nu när Natalie är hemma så pratar vi ju med varandra hela tiden. Dessutom har jag ju varit hemma från jobbet denna veckan för att mitt blodsocker är högt och jag ska ställa om det. Skönt har det varit att veta att man inte behöver stressa som fasen för att hinna med allt.

Toppenvädret har kommit till Kinna och det har blivit några stunder i solen då och då! Äntligen har det bleka vinterskinnet börjat att få en brun nyans. Vi har suttit ute på kvällarna och druckit vin med grannarna. Känns som man tjuvar lite på sin semester och ändå finns vetskapen att man har den framför sig!
Igår hade jag och Kjell 10-årig bröllopsdag. Den firades med smörgåstårta med familjen och två inbjudna gäster!! Nej, det var Elin och Alexander som var här så de fick fira med oss. Jag hade även gjort en jordgubbstårta. Fy, fasiken vad jordgubbar luktar gott!! Helt underbart. Även om det var Belgiska gubbar så luktade de ljuvligt.
Kvällen avslutades med att Johan och Åsa kom in en sväng med en vinflaska som en liten bröllopspresent! Sedan satt vi och tjötade bort lite tid ute på altanen.

Fredag i dag och klarblå himmel. Ska snart ta en promenad tror jag. I morgon ska det bli den första daten med havet för i år. Älskar att sitta nere i Espevik och reta gallfeber på Mia genom att säga "Detta är livet". Jag menar verkligen att det är bland det mest rofyllda man kan göra. Sitta i sin solstol, känna den salta vinden och höra havet brevid. Åh, det är svensk sommar!
Känns bra att få så mycket sommar som möjligt innan vi beger oss tre veckor till Cypern.
På tal om ingenting så flabbar jag fortfarande åt nationalsången i onsdags när det var landskamp mellan Sverige och Vitryssland. Och för att inte tala om hur jäkla rolig Pontus Wernbloom såg ut när han sjöng och plötsligt hör att snubben sjunger fel...Han är en rolig prick! Minns när han var nere på IFK Örbys avslutningsfika och delade ut diplom och priser. Han var så jäkla rolig och trevlig. Följer hans blivande frus blogg på nätet och de verkar lika roliga båda två!
Att följa andras bloggar ja, det är kul! Jag blir asberoende av det..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar