söndag 18 juli 2010

En tillställning utöver det vanliga!

Foto: Annas Iphone.

Då var den stora dagen äntligen här. Efter en liten kaotisk eftermiddag kom vi in på Trädgården vid sex-tiden och sedan är det bara en lång väntan. Jag hade köpt GT där gårdagens spelning med Winnerbäck lovordades. Ulf Lundell som också han är super hade dock inte fått samma fina betyg. Nåväl för mig är det Lasse i första hand som gäller!

Jag kan säga så här: Nu hade jag och Åsa riktigt flyt eftersom även duktiga och vackra Melissa Horn spelade men denna entré som Winnerbäck ändå gör...


Exakt kl 20:00 bakom ett alldeles svart segel för övriga scenen gör han entré med sin akustiska gitarr och sjunger; "Anna, bussen här utanför går ingenstans..."
Grymma Timglas som han aldrig sjungt på en konsert där jag har varit på! Fick gåshud överallt och inser att karl är ett mirakel. En gåva inte bara till kvinnan utan till alla och till LIVET. Med alla dessa texter som blivit till sånger är han outstanding. KÄRLEK. Efter några låtar drog han till med Solen i ögonen och plötsligt dras det stora svarta seglet undan och konserten börjar på allvar. Jag håller med Kai Martin recensent på GT att det är smärtsamt grått och bedövande vackert.


Spellistan slår allt. ALLA låtar som jag älskar spelades.
  • Timglas


  • Solen i ögonen


  • Kom änglar


  • Elegi


  • Om du lämnar mig nu


  • Jag får liksom ingen ordning


  • Från kylan in i värmen


  • Elden


  • Kom ihåg mig


  • SÖNDERMARKEN som är den bästa av alla (!)


  • Ingen soldat


  • En tätort på en slätt


  • Hugger i sten


  • Du hade tid


  • Åt samma håll


  • För dig


  • Mitt älskling har ett hjärta av snö


Ni ser själva. Som sagt en gudomlig konsert och mycket att leva på läääääänge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar