torsdag 26 augusti 2010

Ett långsamt farväl...

Varm smörgåstårta.

Sista kvällen med Ernst. Det är lite så att man känner en sorg i hjärtat att hyttan nu är färdig och att jag missade 2 program ( tack vare EM blev det bara 2!!) i somras. Idag var det invigning och resultatet blev helt gudomligt. Tänk att ha ett sådant ställe att åka till på helgerna för att ladda batterierna... Hoppas att det blir något med Ernst och hans inspirationsförmåga till jul. Det blir alldeles för långt att vänta till sommaren 2011.

Jag gjorde en varm smörgåstårta till middag/kvällsmat vars recept jag hittade på en matblogg. Som alltid ändrade jag lite i receptet och blandade kyckling och bacon tillsammans med bananer och ananas. Det var väldigt gott och alla åt! Johan berättade roliga episoder om Älekulla som vi hade väldigt roligt åt när vi åt!!! Hur som helst är det kul att pröva på lite nya rätter och extra roligt när det smakar.

Skönt är det att fredag infinner sig imorgon och jag ska bara slappa hela helgen. Vi ska åka upp till Öxabäck i morgon kväll. Niklas spelar första matchen med Öxabäck mot duktiga Hyssna. Ska bli spännande att se om de fortfarande serverar öl när man köper korv ;)

1 kommentar: