söndag 22 augusti 2010

Lakritspipa eller vattenpipa, det är grejen!

En liten välkomstdrink!
Invigning av de nya små skålarna jag köpte i somras.

Testade att göra Leilas Mazarintårta.
Lite lagom småseg när jag vaknade idag. Vi hade en trevlig kväll i går med Åsa, Johan och John. Camilla, hon var på jobbet tyvärr. Jag testade lite nya saker att bjuda på. Lite avocadoröra som jag hämtade receptet ifån den nya matbloggen jag just upptäckt. Jag bakade Leilakaka men själv var jag inte hundra förtjust i den. Tydligen gillade övriga befolkningen den eftersom 2 tårtor gick åt!!
Vattenpipan kom fram och det var ju ett bra tag sen vi använde den! Jag köpte körsbärssmak nere på Cypern och jag tyckte det doftade ljuvligt. Vi förflyttade oss ut i natten och det var fantastikt varmt och skönt ute. Vi tände eldkorgen och bara njöt. Som vanligt diskuterades resor hit och dit. Visst lutar det åt en skidsemester till vintern. Nästa sommar är jag sugen på att åka till Gotland. Vi har aldrig varit där tidigare.
Idag ska det spelas fotboll i Östra Frölunda. Agnes och Signe har match och de hängivna supportrarna följer troget med. Blev lite sugen på Gekås i samband med detta men jag är nog allt en stor tidsoptimist....
Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar