måndag 23 augusti 2010

Skolstart=papper, tejp och lite fantasi :)

Vi klär lite böcker...!!
Signes favoritmellanmål :) Rostad macka med köttfärs, banan och avocado.
När skolarna startar är det en väldans massa böcker som ska kläs. Och jag hatar att klä böcker!!! I kväll har det blivit sju stycken med olika design. Mina ungar vill inte ha köpta etiketter så här får man klippa och klistra.
Ute har det börjat att blåsa och jag hörde en kollega prata om storm. Redan? Jag njuter inomhus och hoppas på att få höra vinden vina i natt...
Snart dags för en shopping fast en tråkig variant..gummistövlar och regnkläder som är för smått. Finns inget tråkigare. Tror ungarna använder sina stövlar max 4 ggr om året. Nu får det nog bli budgetvarianten...finns annat som de också behöver. tycker garderoberna gapar tomma efter sommarlovet. Eftersom vi vistades så länge i värmen valde jag medvetet att inte köpa en massa kläder i sommar. De har bättre användning för det nu till hösten.
Ha en bra kväll :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar