torsdag 2 september 2010

Äntligen lite fika!

Bakade lite kärleksmums efter jobbet. Lovisas önskning!



Kärlek





Gjorde lite piroger för omväxlings skull!



Jag är barnsligt förtjust i citroner!
En lång dag på jobbet men som ändå gick grymt fort. Jag har massor att göra och dokumentera men det ser ut som jag inte hinner det idag heller. Fick för mig att göra piroger men det var mer jobb med det än jag trodde. I samma veva slängde jag ihop lite kärleksmums efter en stunds tjat från Lovisa!
Nu har vi suttit och druckit kaffe och provsmakat dem. Jättegoda. Alexander och Niklas gjorde oss sällskap. Har för övrigt köpt en ny kaffebryggare i dag! Den gamla gick ju sönder i somras och sen fick jag för mig att jag skulle ha en avancerad men det blev en helt vanlig kaffebryggare till slut :)
Nu börjar det bli lugnt hemma, barnen är på väg till sängs och jag ska sitta och plugga data en stund. Måste uppdatera mig lite inför kursen på Cypern. Jag har lånat lite litteratur som jag också ska plöja igenom.
Är det ingen som vill följa med på en fotoshopskurs? Jag skulle så gärna vilja lära mig att fota fina bilder och redigera sen- Jag köpte en systemkamera till Gabriella förra julen och jag tänkte låna den lite!
Längtar efter Natalie. Det blir nästan bara sms numera. Vi kommer givetvis att träffas veckan jag är nere men jag saknar henne mycket därimellan. Fotbollssäsongen håller på att starta upp och förhoppningsvis ska vi få se några matcher.
Efter sommarens tre veckor på Cypern känner jag mig hemma i Protaras. Vi kommer leva gott och är det något jag kan så är det bussarna! Vi kanske hyr en bil och åker lite längre bort. Nu är ju det mer human värme än de 47 graderna vi hade i somras.
Mörkret skymmer och jag ska tända lite ljus inne. Ha en mysig torsdagskväll :)




2 kommentarer:

  1. Jag vill också lära mig fota bättre och redigera. Jag hänger med :)!

    SvaraRadera
  2. Bra!!
    Hihih...Benjamin brukar avslöja att du har problem med kameran ibland :)

    SvaraRadera