onsdag 15 september 2010

Fest på gång!

Jaha, då är det snart dags för årets första kräftskiva. Igentligen var det meningen att vår lilla "Sotar"-förening skulle ha den årliga kräftskivan förra helgen men Åsa var inte riktigt bra så den ställdes in.

Men på lördag åker vi till våra forna marker uppe i Öxabäck för att ha lite skoj! Jag har varit sugen på kräftskiva ända sen i somras och bättre sent än aldrig. Jag äter inte kräftor men väl räkor. Jag har lovat att ta med mig lite Ernst-bröd. Kanske skulle fundera ut något gott att dricka. Drinken på bilden är Åsas!! Den drack hon nere på Medelhavsön i somras och jag drack en Pinã-Colada. Det var tider det!!! Extra skönt var att vi fick dricka den helt i fred för vi hade barnen på en sån där hoppborg en halvtimma. Bäst att utnyttja tiden på bästa sätt!!

Nu på morgonen ska vi gå upp till Mariebergsparken för att springa skoljoggen. Jag tycker det är en bra grej då barnen har med sig 20 kr (frivilligt naturligtvis) och ger den till Cancerfonden.



Ha en bra dag! Det ska jag ha!! / anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar