fredag 3 september 2010

Juldrömmar och fönsterputs!

Blev så inspirerad när jag läste en av mina följebloggar om jul. Samma visa varje år ska ni veta. Vid denna tiden när sommaren gjort sitt och hösten är på intågande med stormande steg får jag ett enormt behov av att gå igenom alla mina julsaker. Visserligen blir det mindre för varje år i antal men jag måste bara se och komma ihåg! Jul-pyntet brukar inte innehålla så mycket av just tomtevarianten, den minskas och består bara av gråa, eller vita ull-tomtar! Stora som små. Jag vill mer ha hyacinter i krukor som ser slitna ut eller vanligt ris som plockats bakom knuten.

I några år har jag haft en enorm ädelgran eftersom vi har högt till tak men i år är jag mer sugen på en vanlig hederlig (!) stulen grön gran med så spretiga kvistar som möjligt. Helst bara vita kulor med lite belysning. Ja, ni ser! Jag är inte klok! Men jag bara måste gå igenom det! Har alltid en välplanerad jul där jag vet när papparkakshuset ska bakas, kolan kokas, köttbullarna rullas osv osv.... Jag fullkomlig älskar jul!! Jag är mycket traditionsbunden och vill förmedla det vidare till mina barn :) Fast de kan nog vara ganska trött på mig vid den tiden.


Ok, men än är det höst om än bara 3 September! Ikväll är det många som ska på Hotellet men även många som ska till Kinna Krog. Toppen att vi får lite uteställen här i Kinna. Visserligen är jag inte så sugen idag och för våran del blir det landskamp hos grannen. Funkar bra det också!


Vi har börjat att hösta lite i trädgården. Poolen har gjorts i ordning, möblerna ska tas in, gräsmattan klippt för förhoppningsvis en av de sista gångerna, krukorna tvättade och bara väntar att på besök av granris och mossa! I morgon blir det fönstrens tur att få sig en extreme make over!!! Ser ju knappt ut känns det som ....

Jag önskar er alla en fröjdefull....fredag! Lite julinspirerat var det allt ;)

2 kommentarer:

  1. Hej Anna

    Jag läser din blogg emellanåt, tycker att du gör så mysigt för dig & de dina! Kram Petra

    SvaraRadera