söndag 12 september 2010

Jullängtan och paltkoma.

Dagens middag består av kotletter med potatisgratäng, ananaskeso och barbecuesås.



Fikadags med After Eightkladdkaka och kaffe.
Vad härligt det är att vakna alldeles utan väckarklocka. Det var lite halvmörkt och regn när jag slog upp ögonen i morse. Underbart. Fick frukost och tidning på sängen.
Tvillingarna skulle spela match så vi åkte till Öxnevalla för att se dem vinna med 1-3. Agnes stod för två snygga mål.
Efter fotbollen åkte vi Öxabäck och in till gulliga Marika som gav bort en helt påse med trattkantareller!! Åh, vad glad jag blev. Nu ska de rensas och torkas. Tack snälla du för alla svampar! Tackar även hennes son Axel som bidrog med massor av trattisar. Får klura ut något att ge dem!
Middagen idag bestod av kotletter med potatisgratäng. Det var gott och det var en evighet sen vi åt potatisgratäng. Extra mysigt var att samtliga var hemma utom Natalie. Jag gillar när vi är samlade vid matbordet hela familjen men oftast är någon ute på annat. För att det var söndag så hade jag bakat en kladdkaka som vi tog till fikat efteråt. Snacka om att alla kom i paltkoma efter maten. Nu ligger vi här i sängen och jag måste ta mig i kragen och diska undan.
Idag har jag haft lite julabstinens. Vill gärna ta ner julsakerna som ligger på vinden och sortera och uppdatera minner lite. Men Kjell sa blankt NEJ!!! Jag måste alltid göra det några månader innan jul men ok, nästa helg så!!
Kram anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar