torsdag 2 september 2010

Minnen

Med tillstånd från Kathe :)
Ibland kan jag tänka mig tillbaka, ja nästan drömma mig tillbaka till tiden då barnen var små. Man kokade välling och bytte blöja, höll ordning på nappar och läste sagor! Men läsa sagor det gör jag fortfarande förstås. Men nu är böckerna utbytta mot Lasse-Majamysterier och annat istället för snövit och de sju dvärgarna!
Den tiden innebar också att jag jobbade i hemsjukvården och vi var ett gott gäng som jobbade ihop. Alla hade sina tillgångar med humor, glädje och skratt. Vi träffades ofta på fritiden och hade fester och annat. Men det är en sak som ständigt återkommer när jag tänker tillbaks på den tiden..och det är denna bilden! Kathes underbare son Kevin ritade en bild av sin mor och skickade in den till Markbladet. Hon kan tacka sonen för en god fika på Skrädderiet i alla fall!!!
Jag har inte skrattat så någonsin som jag gjorde den gången jag läste Markbladet och fick syn på bilden!!! Helt oförglömligt! Lovisa, som då var klasskamrat med Kevin, har ofta även hon tagit upp hur roligt det var med bilden... Och med Kathes tillåtelse publicerar jag bilden på bloggen!!!
Liksom förevigar den!! Den grymma är att den var otroligt likt också. Kan tänka mig vad fulla i skratt de var på Skrädderiet när Kathe fick sin Mors-dags-fika :)
Nu är den tiden förbi men visst är det gott att ha goa minnen att drömma tillbaka till! Eller hur!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar