söndag 19 september 2010

När hösten är som bäst!

Jag bjuder på några bilder från skogen idag.


Min ständiga följeslagare när man är ute i naturen; Agnes


Trattkantareller fanns det gott om!!


Älsklingen!



Agnes




Skogens guld!


Ibland känns det bra!

Agnes och Olle






Så kan det vara en dag i skogen! Stack till vallokalen tidigt och därefter åkte vi till skogen.Det är så avkopplande att gå där och andas in höstluft. Vi har knappt varit ute och plockat svamp de senaste åren. Det är igentligen nu som vi känner att vi kan göra lite som vi vill. Barnen börjar bli stora och de är gärna hemma själva. Jag har inte heller alltid haft orken. Barnen var små och där någonstans började jag plugga. Men jag tar igen det nu och njuter och njuter!!
Herre Gud, vad svamp vi hittade. Minst 30 liter och det sista hade vi inte plats för mer svamp. Det var verkligen hur skoj som helst att plocka. Vart man än tittade fanns det svamp. Vi lyckades hitta lite "Skogens guld" också. Olle verkade också trivas i skogen! Vi tillbringade 2½ timma där innan vi gav upp! Hem och rensa. Det ligger en stooor hög på bordet och jag bara inte orkar att sitta där hela tiden!! Blir en stund, sedan gör jag något annat en stund och sen dit igen! Rebecca ska få lite och om det är någon annan som vill ha får man höra av sig.
Bakade två citronkakor som vi kan ha i kväll när det är valvaka. Jag använder citron till väldigt mycket i matlagning och bakning. Igår när jag gjorde frallor använde jag Västerbottensosten som blev över när jag gjorde Ernsts grissini. Jag vispade upp ett ägg och droppade några droppar citron i. Sedan penslade jag frallorna och strödde på Västerbottensost. Blev hur friskt som helst och gott var det också!!
Undrar hur det går i valet?! Jag hoppas och hoppas! Det verkar vara dags för ett uppdrag till denna dag..och tyvärr mina vänner är det lite hemligt än men jag ska avslöja lite längre fram!
Lägg dig en stund på soffan och mys, det är ju söndag! Kram Anna










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar