onsdag 29 september 2010

Skratt, berättelser och en och annan SO-lektion!

Bild: Lånad från Internet.
Här går det i 100 knyck! Har haft en sån där dag då många snabba beslut ska fattas och betänktetiden är noll. Men det är väl det som är tjusningen att vara lärare. Varje dag får man uppleva så många skratt och höra så mycket roligt som barnen berättar. Om en stund ska vi ha SO och läsa lite om Europa. Skojsigt!

Ikväll har vi föräldramöte och jag håller på att lägga in elevbilder i en Power Point presentation. Allting görs givetvis i sista stund!! Jag har varit ute och fotograferat barnen i alla möjliga situationer som föräldrarna ska få se i kväll. Hoppas de tycker om det men vilken förälder gillar inte att se sitt barn?! Det finns ingen i min värld i alla fall.

Samtidigt som jobbet fortgår planerar jag för min egen familj. Många bollar i luften... Jag hinner hem och servera lite middag innan jag är tillbaks på skolan. Någon ska träna inne-bandy och andra läsa läxor. Så ska man uppmana dem till att inte ringa under föräldramötet osv!

När jag sedan kommer hem blir det att läsa läxor med dem. Det är inte lätt att klara av engelskaläxan alldeles själv. Sedan ska det läsas ett kapitell ur boken "Sixten" och därefter är tiden min!

Reta inte krokodilen förrän du är över floden! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar