tisdag 12 oktober 2010

Du gamla Du fria Du fjällhöga Nord!

 Helen och Marie på båten.
 Susanna från Tyskland, Ingrid från Söderhamn, Celine från Norge och Anette från Söderhamn.
 Farmagusta, spökstaden.
 En liten kyrka intill Capo Greko.
Båtturen med strålande sol gjorde ingen besviken. Först åkte den till Farmagusta, Spökstaden där vi inte fick komma så nära. Men vi kunde skymta att hotellen stod tomma och öde. Väldigt läskigt! Sen vände den kurs och tog oss till Capo Greko där vi la ankare. Vattnet var kristallklart och vi fick bada från båten en halv timma. Skönt att bada men jag tror att jag har världens förkylning som lurar i vassen. Kände mig febrig i morse men nu är det bättre. Tur man bara ska jobba två dagar till denna veckan.

Efter båtturen la vi oss vid poolen och det kan tyckas lyxigt men vi gjorde av vår presentation tidigare i dag och fick våra diplom. Vi har jobbat hårt så nu det sista tänker jag bara njuta. Nu återstår bara en gemensam middag ikväll och sedan drar vi vidare in till Protaras för att se landskampen mellan Sverige och Holland. Natalie ska komma dit också. Kändes jobbigt i morse när vi kramades att det skulle dröja ett tag innan vi ses igen men nu blev det en liten bonusstund till. Skönt för mitt mammahjärta. Borde också packa lite väskor och jag undrar så HUR detta ska gå!! Den verkar väga en hel del!!!

Heja Sverige! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar