söndag 3 oktober 2010

Gevalia..när du får oväntat besök!


Gårdagen försvann kvickt. Jag gjorde färdigt PIM uppgift nr 2 och det kändes skönt. Det är så skoj att jobba med datorn. Jag skrev en saga som jag kan använda mig av i skolan när eleverna skriver om spökhistorier! Men att få till en berättarröst var värre än jag trodde. Skällde inte hunden i bakgrunden så var det någon av barnen som frågade något. Mannen också för den delen!

Jag bakade en äppelkaka av äpplena som fanns i familjen Selins trädgård. Och när den var färdig plingade det på dörren (Kan ju tillägga att jag då också försökte få till den där berättarrösten med en galen, skällande Olle i närheten!!) Fia, Gadden och Anton stod där ute med en bricka som var min. Vi hade varit nere med lite svamp tidigare åt dem. Nu var svampen borta och utbytt mot en- ÄPPELKAKA! Vi skrattade gott åt att jag några timmar tidigare bakat en exakt likadan :)  Vi satt och tjötade bort några timmar på lördagskvällen och är det något jag uppskattar så är det oväntat besök. Det spontana.

Bakning av bröd, packa och städa Agnes och Signes garderob står på programmet idag! Så dags att sätta fart!

Smid medan järnet är varmt! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar