måndag 4 oktober 2010

Godismonstret och fotbollen!

Vilken stressad dag det har varit! Som tur var mötte Kjell upp vid skolan så vi åkte och handlade glögg som ska med till Cypern. Vi handle godis och annat som Natalie vill ha. Hon är ständigt sugen på svenskt lösgodis! Så nu har jag en smockfull påse a´la 2 kg i resväskan, lite Marabouchoklad, lite tidningar o dyl. Hon ska få det om de vinner fotbollsmatchen på lördag..nä, hon ska få det ändå min fina dotter!

Jag valde dagens bild med omsorg. Dels är London en stressig stad. Dels längtar jag så efter att åka dit. Visserligen är det till Cypern jag åker i morgon men London är London. Vi läser om London på engelskan i skolan också. Inte många av eleverna som varit där, faktiskt inte en enda, Vi tog med oss barnen till London för tre år sen. De pratar fortfarande om den resan. Hur fruktansvärt skoj de hade. Innan vi åkte dit var jag orolig över att pulsen i staden skulle vara alltför livlig för barn men det var ingen fara. Vi sprang på Harrods och Hamleys. Vi var vid Big Ben, Picadilly Circus, London Eye och alla andra sevärdigheter också. Aldrig har jag haft så ont i fötterna som de 4 dagarna vi var där!!!

Nu är det dags för mig att packa ner kläderna, solskyddfaktor, USB-minnen, dator, godiset och allt anant som ska trängas! Kanske en bok om vi får tråkigt !!!! Nä, men det kan vara skönt att ha den i fall i fall!!

Ha en trevlig måndagskväll och glöm inte titta på Ola-Conny och Morgan ! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar