söndag 3 oktober 2010

Hjärtan, kärlek och Cypern!

Cypern är kärlekens ö. Utanför Pafos finns Afrodites klippa och enligt mytologin landsteg Afrodite ur havets skum på den platsen. Det sägs att man kan hålla sig vacker genom att simma runt stenen tre gånger, helst i månsken! Det är en av de platser vi ska besöka när vi är därnere. De andra gångerna jag varit på Cyperna har jag levt både charterliv och som boende mitt bland cyprioterna. Nu ska jag jobba i en vecka och kunna åka runt lite på ett annat vis.

Stenarna på bilden plockade jag på stränderna i Protaras i somras. När Åsa och Johan kom ner och hälsade på hade resguiden sagt att hittar man stenar som ser ut som hjärtan betyder det evig kärlek! Jag gjorde ett gott försök! Eller vad säger ni? Visst är det evig kärlek som gäller! Det får bli till min man och till mina barn och till landet Cypern. Givetvis är det Natalie, som är fotbollsproffs på ön, som gjort det möjligt för oss att tillbringa så mycket tid där. Och att man verkligen tagit till sig den lilla ön i Medelhavet till sitt hjärta. Kanske som sagt är det evig kärlek till Cypern!

Åsa och  Johan tittade in på elva-kaffe och vi fikade med äppel-kaka. Lika god i dag! Vi pratade om jul och vi borde julpyssla lite snart. Så nu lusläser jag gamla inredningstidningar med jultema och visst har jag hittat ett och annat som jag skulle vilja fixa och dona med! Vågar knappt skriva det igen men jag har varit sugen på att gå igenom alla mina julsaker, eftersom jag ALLTID gör det några månader innan jul, vågade dock inte nämna det till Kjell som då fått klättrat upp på vinden!!! Men dagen är inte slut än!!

Ensam får man inte skutan i sjön! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar