lördag 2 oktober 2010

PIM hela dagen :)

 Smög upp tidigt i morse för att göra mina PIM-uppgifter. Vi går på PIM utbildning och PIM står för praktisk IT- och mediekompetens. Det är väl inte en direkt hemlighet att jag gillar att jobba med datorn! Jag är IT-ansvarig på jobbet och funderar på att gå en IT-utbilning till våren med inriktning design. Den ska givetvis vara kopplad mot det jag arbetar med idag-skolan.
Det är så himla skönt att sitta uppe själv en stund i lugn och ro. Kjell kom upp en stund senare och tände kaminen. Det såg ut att bli en solig dag men nu har det mulnat på och träden vajjar friskt.

Barnen plockade in massa kastanjer igår kväll och vi la dem på bordet i köket. Det är verkligen höst!

Prövade att ringa till sjukvårdsupplysningen och där var det kö på 47 min... ringde då sjukhuset men det är omöjligt att få prata med någon på jouren. Lika orimligt är det att det var kö på 47 minuter!! Man vet knappt var man ska vända sig nu när Skene lasarett är nedmonterat. Agnes ramlade i skolan och fick armen under sig. Det gjorde väldigt ont sa hon men hon kämpade på igår. När jag tittade på den är den lite svullen men jag tror mer att det är en stukning. 

Sovande katter fångar inga möss! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar