måndag 11 oktober 2010

Väldigt mycket kultur idag!

 En amfiteater i Limasol
 Klippan där Afrodites föddes.
 Om man simmar rumt den tre gånger i månsken förblir man evigt ung!
Eftersom vi varit så duktiga åkte vi på utflykt...nä, det var inte riktigt sant men sant var att vi varit duktiga!! Men utflykten ingick i kursen. Så idag åkte vi buss till Limasol och tittade på en amfiteater. Jättefin var den. Sedan åkte vi vidare till Pafos och Afroditeklippan. Jag kan nämna att jag utsatte mig får hård press då jag har otrolig svindel och jag kan lova att det var högt och hemska serpentinvägar med bussen..
Vid Afroditestranden stannade vi en liten stund men jag hade gärna stannat längre. Det var helt overkligt vackert och jag plockade massor av fina stenar. Passade även på att ta ett dopp. Nu blev det ju inte att simma runt stenen men i havet var jag!

Vi åkte tillbaks till Limasol där vi åt lunch, solade och shoppade. Jag köpte tvättsvampar och lite goda tvålar. En lyckad dag!

Nu har Natalie kommit till hotellet och vi har ätit middag ihop. Vi kör lite repris sedan i lördags! Hon ligger och kollar fotboll och jag bloggar!

När jag tittar på alla fina stenar jag plockade på Afroditestranden blir jag alldeles varm när jag tänker på vilken kultur de representerar. Afrodite, kärleksgudinnan. Och faktisk hittade jag två stenar som var formade som ett hjärta. Evig kärlek!

Att älska en människa är att gå med på att åldras med honom! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar