onsdag 3 november 2010

Till min fina kollega!

Den här nallen skulle jag vilja ge min fina kollega. Hon kämpar på trots sin värk. Jag har haft lyxen att jobba med en erfaren, duktig lärare som inte lämnar en millimeter åt slumpen. Hon har undervisat många barn genom åren och flera av mina goda vänner minns henne som en underbar lärare. Så hon har fått bli som en mentor för mig. Allt man undrar över och som man inte fick med sig från lärareutbildningen har jag kunnat fråga henne om. Nu ska hon genomgå en höftoperation som ska göra henne mycket piggare än idag.
Hon är så snäll och omtänksam min kollega. Tack fina Else-Marie för du alltid finns där.

Här går nya vägar
Låt oss vandra fromma.
Kom, låt oss söka.
någon  ny vacker blomma

Kasta det vi äger
allting nått och färdigt
livlöst oss tynger
dröm och sång och dåd ej värdigt

Liv är det som väntar,
det kan man ej veta
Kom låt oss glömma
Låt oss nytt och fagert leta.
Karin Boye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar