söndag 5 december 2010

En händelserik helg


Oj, vad helgen gick fort. Eller inte! Det kan ändå konstateras att vi har hunnit med mycket sedan i fredags. På fredagar slutar jag tidigt men jag blev väldigt försenad men det är så typiskt mig när jag har bråttom. Fastnade i matsalen med Tola. Hon är en mycket trevlig kollega på skolan som alltid är glad, explosiv(!) och rolig.
På kvällen var det lite glöggfest med vanliga umgänget. Vi startade ute kring eldkorgen med lite glögg och tomte. Hustomten är denssamme varje år men lika uppskattat när han kommer runt hörnet!  Nytt för i år var att vi tände rislampor som vi lät segla upp i den kalla decembernatten. Väldigt vackert! Vädret var perfekt för att börja utomhus.

Sedan var det dags för lite mat och uppdrag kring bordet. Jag kan tillägga att vi skrattade konstant i timmar! Här på bloggen lämnar jag kanske inte ut vänner hur som helst men jag vill gärna denna gång delge er några saker som var utöver det vanliga som händer på våra tillställningar! Jörgen Axelsson den väldigt trevlige och sympatiska Schlagerkungen kände att tiden inte rikigt hade varit med honom det senaste och insåg strax efter middagen att han var mycket långhårig. Detta svarade min galne man genast upp på. Fram med maskinen och vips hade herr Axelsson en ny frisyr.

Under julkappsspelat som vi spelade tog det eld i en servett som kom för nära ljuset. Anders rädda genast situationen med att snabbt ta tag i servetten och slängde den i diskhon. Vad som samtidigt hände var att en liten gnista la sig i Sofias, inte Gaddens fru utan Sofia2, hår och plöstligt reser sig John, tillika min goda granne, upp och vrålar -"Det brinner i Sofias hår"! Jodå, lågorna var höga och det blev snabb undsättning till duschen!

Jaa mina bloggläsare, mycket händer på våra sammankomster men roligt det har vi!

Igår ångrade jag djupt att jag lovar min lilla fina farmor att lördag var minsann en väldigt bra dag att göra julkorv på! Eftersom jag inte kom i säng innan 04.00 så var det lite segt. Men nu är det gjort och barnen trycker det är mysigt när vi gör korv. Jag och farmor behöver knappt hjälpa till längre!

Kvällen spenderades med fina vänner med lite lagom mys och skratt. Skönt när saker och ting inte är komplicerade.
Niklas och Kristin tittade in en sväng lite senare och det blev ett litet glas vin i soffan. De funderade på att åka ner till Cypern för att jobba. En bra idé tycker jag!

Nu ska jag jobba hela förmiddagen! Har 19 matteböcker att rätta, och ska smida lite planer inför den kommande veckan. Så här i december händer mycket annat i skolan än det vanliga. Men i morgon är en sån dag då vi har en helt vanlig dag! Härligt det med!

Jag önskar er alla en mysig andra advent! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar