lördag 11 december 2010

Hej tomtegubbar slå i glasen!

                                           Kinnastensknäck!


                                          Fikonmarmelad


 Julbröd med svagdricka. Passar perfekt till dopp i grytan!


Kjell jobbar hela helgen, dygnet runt. En maskin ska plockas isär och jaa, det låter inte så kul tycker jag! Men jag har det detsto bättre i köket med mina julbestyr. Tog en välförtjänt sovmorgon och gick sedan ut för att hämta tidningen. Tomt i lådan. Det gjorde mig sur fast å andra sidan är det glashalt ute så jag förstår om den inte kunde levereras.

Jag bakar julbröd av svagdricka. Ett gammalt recept som jag fått av farmor. Man ska ha b la farinsocker i det. Nu ligger det 6 limpor i köket som är penslade med kaffe. Det tipset snodde jag från Loulas kök! Återstår att se men det låter gott tycker jag. Nu har jag Valnötsbröd på jäsning och förhoppningsvis ger det 6 limpor till.
Jag har hittat ett recept i Matmagasinet/Julspecial på fikonmarmelad. Det har jag också gjort idag. Väldigt gott blev det!! Passar bra till kex,Västerbottensost! Uppesittarmingelmat!

Sedan blev det knäck med polkagrisar. Hoppade över mandeln i år och ersatte med polkagris.

Lev fint! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar