onsdag 29 december 2010

Jul, tulpaner och matlagningsprogram!

Att jag älskar julen är ingen hemlighet men jag tröttnar oerhört snabbt. Nu är jag jättesugen att plocka bort allt och slänga in fräscha tulpaner och kuddar och plädar. Men min ork räcker nog inte till just nu. Ska dock göra ett tappert försök. Jag behåller ljusen i fönstren och hyacinterna. Jag har inte sovit så bra i natt utan legat och hostat. Kjell har också varit vaken så vi har haft lite sällskap! Hundarna..ja, nu är det inte hunden längre utan hundarna, de har legat i sängen också. Jag som aldrig har haft hundar i sängen tidigare. Det är det värsta jag vet men å andra sidan har vi alltid haft stora hundar. Nu med dessa små är det annorlunda tycker jag! Gabriella har fått en hund i julklapp!! En liten Humlan... Såå söt och är en blandras mellan Griffon och Lhasa Apso. Hon är en riktig knähund.

Jag har strötittat på alla dessa matlagningsprogram. Än är det Tina, Ernst och än är det Montazami, Per Morberg eller underbara Leila. Jag tycker det är roligt men saknar ibland vanlig husmanskost. Grymt att man får man massor av tips och på Recept.nu hittar man alla braiga recept från TV. Jag brukar experimentera mycket och det är roligt att testa nya saker. Ibland är det uppskattat ibland inte. Barnen brukar för det mesta prova ny mat men faller ändå tillbaka till att det är tacos de vill ha på fredagkvällen!

På återseende! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar