söndag 12 december 2010

Jultraditioner

 Prövar ständigt nya recept och trots att detta inte är en matblogg så måste jag säga att denna enkla efterrätten var helt OK. Stekta äpplen, grädde och pepparkaka. Provade faktiskt jordgubbsgrädden från Arla och den blev mer som mousse.
Nu sitter jag här i mörkret och myser. Klockan har hunnit bli halv åtta men jag har varit vaken sedan vid sexdraget. Kjell är redan på jobbet och faktiskt njuter jag av tystnaden. Det blev en lång dag i går och den resulterade i 18 limpor. Minus en som jag skickade med Niklas och Kristin!

Jag har surfat runt på mina favoritbloggar och givetvis handlar det mesta om julen. För mig är julen väldigt viktig. Jag kommer inte från något hem där vi firade julen speciellt mycket. Lite pynt, julskinka och julklappar. Själv har jag blivit en stor firare av julen. Vill ha en helt annan tradition med mina barn än den jag själv hade. Jag vill inte heller vara borta för mycket på julen. Ser hellre att folk kommer hem till mig! För att inte tala om att resa till varmare bredgrader. Skulle aldrig falla mig in under jul. Nyår helt OK men inte jul.Sån är jag!

I eftermiddag ska jag på lite glöggmys hos Malin. Det ska bli skoj!
Själv ska jag snart ta tag i projektet som jag pratade mycket om i höstas men som fick ett tragiskt, dramatiskt slut en kväll då min fina vän Åsa ringde på dörren...

Jag önskar er en fin tredje advent!


Alla sova i enslig gård, djupt under midnattstimma!  Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar