torsdag 16 december 2010

Längtan

Att läsa böcker kring jul är bland det bästa jag vet. Städat överallt, mörker, tända ljus, pläd och så en bra bok! Det är så avkopplande. Helst ska det vara en bra deckare där man kan klura ut vem som är mördaren. Det kan göra mig galen om författaren lyckas förvilla mig och att man blir totalt överraskad när man kommer mot slutet! Jag har köpt på mig några böcker som jag ska läsa under jullovet.

Jag kan varmt rekomendera Carin Gerhardsens böcker ut "Hammarbyserien". "Pepparkakshuset" och "Mamma, pappa, barn" och nu den senaste "Vyssan lull". Den sista ska jag läsa nu under jul. De andra är såå bra och såå spännande! Perfekt i decembermörkret!

En annan bok som jag ska läsa är "Hundraåringen som hoppade ut genom fönstret och försvann" Den är ingen deckare precis men jag tror den är full av humor!!

Jag köper alltid böcker till barnen i julklapp. Jag tycker det är skönt när de sitter i lugn och ro och läser i sina böcker. Minns själv den där känslan med att sitta i soffan med en pläd runt sig och läsa. Lite julgodis på en liten bricka och lite julmust i glas. Harmoni,  Vila och Avkoppling.

Ta det lugnt alla ni som ska ut i snöovädret idag! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar