måndag 13 december 2010

Luciamorgon!

Vad skönt det är att sitta helt ensam i köket innan allt drar igång. Lite tända ljus och verkligen morgonmysa. Jag har redan kört den vanliga turen till Stora Enso med mannen. Jag satt nog lite länge i telefonen i går kväll för trött var jag!
Lucia idag och tänk vilka fina uppträdande det blir runt om i landet. Perfekt väder, i alla fall här. Marks Lucia hade kröning i söndags och Johans syster Emma lämnade över kronan till årets Lucia. Emma är världens finaste och passade verkligen till Lucia. Tror hon och tärnorna hade väldigt roligt!

Vi firade Lucia i skolan i fredags eftersom konserthuset var uppbokat idag. Det fick gå. De var ju underbart fina och allt blev kanon. I morgon kväll kör de reprisen för föräldrar och syskon.

Har suttit och tänkt på den mysiga tillställningen hos familjen Lydell-Manfjärd igår. Den var så gemytlig. Fick själv lite nya idéer vilket inte är så dumt. Träffa vänner är det bästa i livet. Många härliga goa skratt är väl livet! Skratt förgyller tillvaron. Ibland finns det inget särskilt att skratta åt men man skrattar ändå. När jag och Kjell var i kyrkan med Åsa och Johan förra veckan började jag skratta hejdlöst. Alldeles tyst var det men en liten grej Johan sa utlöste detta hemska skrattscenario... Usch, det var HEMSKT!!! Hahahah..fick med mig Åsa också och ni fattar ju hur omöjligt det var att sluta. Jag var helt genomsvetting av att inte skratta vidare!
Jag har fått en sån attack en gång för många många år sedan och otippat även den gången i kyrkan!! Då satt jag i Torestorps kyrka och deltog i en konfirmation. Det gick bara inte att sluta.

Men de orden önskar jag er en härlig Lucia- Och skratta mycket!! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar