tisdag 28 december 2010

Lyckan, kärleken och meningen med livet!

Nu pågår Mellandagsreorna för fullt. Vi kommer inte att vara ute och shoppa loss på den inte. Knappt uppe på benen utan vi hänger mest i köket och i soffan! Vilken jul! Förresten gillar jag inte att trängas med massa av köplystna människor. Varmt och trångt. Allt ligger huller om buller och då får jag svårt att handla. Hur som helst måste jag inhandla hostmedicin, Alvedon och Ipren. Vi har fryst en massa julmat som inte går åt. Det kommer väl att kunnas äta vid andra tillfällen!

Ikväll ska vi försöka att äta lite ostbricka. Får väl se hur sugna vi är. Jag blir avundsjuk när jag läser andra bloggar där de planerar nyårsmeny och annat! I och för sig ska vi inte vara hemma om vi nu är friska men det är roligt att ta del av olika menyer och traditioner. Jag har sett flera som använder sig av rislyktor istället för raketer. Vi hade såna på vår glöggfest och skickade iväg några stycken. De var jättefina! Har några kvar och får väl ta med mig dem till den gode grannen!!!

Idag ska jag börja läsa en bok som jag längtat efter att få läsa "Lyckan, kärleken och meningen med livet".
Nu får vi besök av den fina lilla rådjursfamiljen igen! Det ser roligt ut för de kommer gåendes på gatan och viker av in till våran ingång och äter av vetet vi lagt ut. Igentligen vill jag inte ha dem så nära men nu tycker jag synd om dem för de har verkligen ingen mat.


Ta det lugnt i trafiken om ni ska ut! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar