torsdag 9 december 2010

Tur vi är olika!

Vaknade till ett tomtelandskap i morse. Jag smög ut i nattlinne och hämtade BT. Hoppades på att min gode granne inte såg mig. Som sällskap hade jag Olle och han var mer intresserad av rådjursspåren än av mig kan jag säga!

Läste i tidningen att alla nya lärartjänster inte alls skulle tillsättas som planerat utan kommunen hade räknat fel i budgeten och istället för att tillsätta var nu kommunen tvungna att betala tillbaka pengar.... Önskar att de där politikerna kunde komma och hälsa på i skolorna och se behovet själva. Skolan är snart en enda uppfostringsanstallt om vi inte anställer mer lärare. Mål ska uppnås och mycket där till men hur elever/lärare ska komma dit är det ingen som vet. Ena dagen är något viktigt en annan dag har man omprioriterat och då är det något annat i fokus.

Idag har vi i alla fall varit på gymnasiet med eleverna. Ungsomar från Barn och Fritidsprogrammet har haft hand om våra 5:or från kl. 10.00 och haft idrottslektioner med dem. När jag vistades på gymnasiet beundrar jag de lärare som arbetar där. Dofter av svett, parfymer och hårsprayer slog emot när man kom in där. I stora gäng stod de och puffade, skrattade och snackade. Visst de ser ut att trivas men att ha hand om de är en annan sak. Pratade med en gammal klasslärare till min Niklas och hon var arg på dem i dag. Vilken attityd de hade kan jag lova. Nu vill jag absolut inte på något vis klanka ner på eleverna på gymnasiet de är fina och snälla. Men de har en attityd som säkert är nödvändig för att klara sig idag. Och jag skulle nog inte ha tålamodet som krävs för att underhålla dem!!! Så jag har det bra på Mellanstadiet!!


Ta det nu lugnt i julstöket alla fina läsare! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar