tisdag 21 december 2010

Välkommen hem Natalie ♥

Hjälp vad svårt det är att hitta tiden för att blogga!! I går stöp jag i säng efter en låång dag på skolan! Eleverna var kvar efter skolan slutat. Vi hade lite klassmys och fikade och åt gott som fina klassmammor kommit med! Vi lekte lekar och vid fyra-tiden tågade vi med facklor till kyrkan. En mysig stund blev det. När jag satt där i kyrkbänken funderade jag på hur många olika öden det blir till jul. Någon åker till Afrika, någon till Sälen, andra stannar hemma och någon firar inte jul alls. Jag blev lite sentimental och kände att allt är så roligt och trevligt till jul...men resten av året då? Nu ska jag inte vara någon predikant av deppighet men lite så kände jag. Men visst är det skönt med en tid då man kan umgås och träffa nära och kära. Men man skulle tänka så lite oftare, det är det jag menar.

Nu om en liten liten stund kommer en älskad och saknad dotter hem. Jag är tacksam över att hon för en gång skull köpt en direktbiljett Larnaca-Göteborg. Hade det varit mellanlandning kunde risken för att bli fast någonstans i Europa varit stor. Jag tänker på en kollega vars söner kommer till Sverige via London. Hoppas hoppas de kommer hem. Men min pappa rapporterade från Landvetter att flygen från London var inställda.

I morgon ska jag träffa min kollega som är på träningsläger (!) Det ska bli kul. Jag saknade henne på personalfesten igår kväll. En rolig tillställning där vi åt gott, skrattade gott och spelade julklappsspelet. Jag fick en bok! Perfekt för en bokmal som mig!

Nu vankas det middag med alla barnen och Kristin. Kjell jobbar så han får äta senare!

Ta hand om er fina bloggläsare och bloggare! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar