onsdag 12 januari 2011

Älskade Uffe..


Det är ett trist besked att Ulf Lundell ställer in sin vårturné. Alla spelningar. Jag, Anders och Åsa hade bokat biljetter till Göteborgsspelningen. Jag hoppas att det är något övergående i alla fall. Han är en mäktig man, en stor poet. Nu menar jag inte lika stor somWinnerbäck men han är lite under honom!

Han låtar, hans texter ja, de är underbara! Jag och Kjell såg honom senast i Trädgårdföreningen i Göteborg för 1 ½ år sen. Ljummen sommarkväll, go stämning och en gudomlig konsert. Han var på strålande humör. Bjöd t om på en önskelåt, Lilla Kärleken som ett nyförlovat par önskade rätt från publiken!

Med ett leende på läpparna for jag hem den kvällen och hade fått en ny favoritlåt. Chans. Och jag hoppas verkligen att det är ett bra ord, Chans till en poet i hans klass just nu. Krya på dig Uffe.

Go Natt! kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar