måndag 3 januari 2011

Årets första vecka!

God morgon till den första veckan på detta året. Härligt att vara på gång igen. Nu vädras influensor och öroninflammationer ut och jag släpper in vårluft! Eller vad tror ni? Visst är det så att man räknar veckor till den 1:a mars då det är den första vårmånaden. Konstigt att man kan bli så trött på julen fast den är så efterlängtad. Så är det säkert för de flesta tror jag. Nu är det tulpaner som gäller och till helgen ska jag köpa den första buketen för i år. Röda tulpaner tror jag att det får bli. Lite färg som lyser upp det vita.

Jag ska till jobbet en sväng. Natalie åker tillbaka till Cypern imorgon och hennes flygbiljett måste skrivas ut. Usch, ja alltid lika trist när hon åker tillbaka.Men hade hon varit frisk under sin Sverigevistelse så hade hon åkt redan förra torsdagen. Nu köpte hon en ny biljett. Jag har ju fått rå om henne lite längre på det viset!

 En klumpa av ångest sätter sig i magen men nu hoppas jag att hon skaffar Internet till sin lägenhet! Hon fick en Ipod i julklapp och den kommer att sätta lite ljud i lägenheten framöver. Hennes rommie Frida har blivit sambo med Kevin så det klart det blir lite tystare i lägenheten.

Det dröjer inte så länge innan jag själv sätter fötterna på cypriotisk mark igen heller för den delen. Jag och Malin jobbar vidare på Programkontoret!!

Igår kväll var Jörgen, Mia och André här en stund. Vi firar alltid jubileum på annandag jul men i år fick vi ju ställa in detta. Nu blev det en liten spontanfika som dock vararde fram till midnatt. Jättetrevligt hade vi.  Men det riktiga jubileumet får vi ta någon helg framöver!

Ta vara på denna härliga dag alla där ute! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar