lördag 1 januari 2011

Den stilla dagen

God fortsättning alla bloggläsare och alla andra! Denna underbart fina nyårsdag började, efter 6 timmars sömn, med en promenad med goda vänner. Hundarna njöt i det soliga vädret liksom damerna. Det kändes gott att komma ut efter gårdagens vilda party. Jag är så glad över alla fina vänner man har och som jag brukar skriva är skratt livets krydda. En av kryddorna i alla fall. 

Allt går i slowmotion och soffor och sängar är upptagna av familjemedlemmar. Hundarna är utslagna. Det lyser inte många lampor i grannarnas fönster. Alltså en helt vanlig nyårsdag på Kinnasten och runtom. Idag skulle jag gärna vilja ha lite kall läsk men jag har hållit mig till Loka Citron. Gått åt mycket.

Hur som helst hade vi en trevlig fest med massor av god mat. Vi lekte, dansade och roade oss på kungligt sätt. Vid tolvslaget skålade vi med grannar runtomkring. Alla verkade glada. Halkade hem vid halv fyra tiden och sängen välkomnade mig!

Om en stund vankas det besök då alla gäster från igår kommer hit för lite stillsamt kaffe. Jag har bakat en chokladtårta som jag ska bjuda på. Borde jag hinna duscha innan tro. Det vore nog en bra idé! Piggna till lite!

God Fortsättning! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar