lördag 8 januari 2011

Djurparken på nära håll!

Oj, vaad mörkt det är fortfarande ute fast klockan snart är nio. Jag och Signe vaknade tidigt och efter att ha väckt Humlan var det kört att sova. Jag smög runt här i huset för jag visste inte riktigt vart hon kojat inatt. Gabriella är hos Johan och då får vi sköta hunden! Naturligtvis är det lite vakt i henne och hon skällde morskt när jag kom nära Agnes rum!. Där hade hon krupit upp brevid Agnes. Sedan blev hon hur pigg som helst. Vi släppte ut henne och hon sprang runt huset som en liten galning! Till slut fick jag fatt i henne!

Igår morse när jag lite lätt yrvaken körde till jobbet stod det en enorm älgko på vägen nära huset. Brevid henne i buskaget stod två rätt stora fjolårskalvar och mumsade i sig lite av det buskarna fortfarande har att erbjuda. De är så ståtliga djur. Fick lite senare ett meddelande av Åsa och då hade hon haft älgbesök precis vid yttertrappan. Detta hade gjort lilla Heddan lite mindre sugen på morgonpromenaden! Rena rama djurparken här på Kinnasten!

Det blev en trevlig tillställning hos Monika igår kväll. Vi satt och tjatade, drack lite vin och åt gott! Monika är relativt ny på mitt jobb óch hon ser till att allt funkar! Dessutom är hon mycket rolig och trevlig. När jag kom hem hann jag se sista paret i Let´s Dance. Därefter tittade jag på Snuten i Hollywood 3. De har visat alla tre filmerna i 4:an de senaste tre dagarna och jag har tittat på de allihop. Lite nostalgi! Tyvärr har jag inte sett slutet på någon av dem för jag har somnat ifrån...

Nu har jag hittat min sladd till kameran och kan snart lägga in lite egna bilder igen!!! Den har varit försvunnen hela julhelgen och plötsligt bara den ligger på köksbordet idag när jag kommer upp. Är inte det lustigt?!

Små vänner kan visa sig vara de största! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar