torsdag 13 januari 2011

Ett gott skratt förlänger livet! Del 1

Visst är det skönt att skratta?! Att få vara barnslig och skatta hjärtligt. På jobbet skrattar vi mycket en del kollegor och jag. Då känns det ända in i själen hur kul det är att ha bra kollegor.

Dagen började underbart med en galen vurpa i korridoren! Nu bjuder jag på den för jag vet att min kollega som befinner sig på träningsläger också behöver att få skratta!! Jag kom i full fart från klassrummet med massor av papper som skulle kopieras innan skolstart. Där utanför får jag syn på en person som varit bortrest en stund står och naturligtvis går jag fram och pratar lite.. Nu är klockan åtta och den bästa och mest kritiska tiden på dagen om man nu ska göra cirkuskonster inför publik dvs att många föräldrar är i omlopp på skolan och för att inte tala om elever och kollegor... I slowmotion ser jag mig själv sakta sakta göra en av de mer svårare Cirkus Maximums clownkonster. Först ner på ena knät och sedan ner på andra, för att sedan ta emot med handen där alla papper är. Rumpan kan jag säga var inte vänt mot golvet utan den är rakt upp och sedan ligger jag där på golvet i en stor klump. Tankarna virvlade liksom pappren. HUR MÅNGA AV ALLA FÖRÄLDRA; ELEVER OCH KOLLEGOR HADE SETT MIG???? 

To be continue.....


Kram Anna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar