torsdag 13 januari 2011

Ett gott skratt förlänger livet! Del 2

Jag räknade till fyra elever, femtionio stjärnor och ett antal skrynkliga papper.. En av eleverna var där direkt och jag kunde se i hans goa ögon att han inte visste om han skulle våga skratta eller öppna munnen över huvudtaget!!

Knäna värkte, båda fotlederna värkte, armen värkte och jag har aldrig varit på benen så snabbt någonsin i mina akrobatiska volter inom cirkusen kan jag lova. Tackade högre makter för att det var FF = Förädrafritt i korridoren just dessa sekunder. Visserligen hade de missat genrepet men det var jag lika glad för ;)

Men inom bord ville jag bara skratta. Skratta högt och mycket. För jag vet ju att det kan se vansinnigt roligt ut när folk står på huvudet på det viset. Och jag var inget undantag!! Men som en skadeskjuten fågel linkade jag vidare bort mot kopiatorn och tänkte för mig själv; borde nog vart gips på båda fötterna, knäna och ena armen! Herre min skapare, jag skulle bli förpassad till sängen á la Sunes Sommars pappa!

Nu är jag ju en hård kvinna som bet ihop och sa till mina elever att jag INTE hade ont..det är sånt som händer fröknar ibland... Här klagar vi inte över några brutna anklar eller handleder inte!

Jag kan lova er alla att vi skrattade så tårarna rann på halvtio-rasten inne i personalrummet när jag skulle återberätta detta! Sedan öppnade det upp för andra cirkuskonster mina kollegor gjort i och utanför skolans väggar. Jag har en färgstark kollega, jag säger inte att det är hon som snart ska sluta, eller som gjorde reklam för Varbergs kommun när vi hade PIM-examination i julas, eller hon som dök som en fiskmås inne på fruktavdelningen på Hajen så att det vallfärdades karlar som alla ville rädda henne eftersom den färgstarka kollegans make plockade champinjoner i papperspåse och inte alls hade en susning om att hans underbara fru låg som en skalbagge på golvet i fruktavdelningen.Nej då det är inte HON ♥

Som om detta inte vore nog fortsatte detta skrattandet under lunchrasten. Nu blir det bara ledord som; Tyska Snauzer, klänning, pepparkaksbak, lårbensritningar, framfall, bakfall, geléhallon, mörker med fransmannen, baguetten och mycket mycket mer och upphovskvinnan till allt detta är inte HON ♥. Detta är munkavelsdiskussioner om än riktigt roliga. Det mer komiska i det hela är att vi har en relaxavdelning på personalrummet och där har vi en massagestol. Det går inte att se vem som ligger där i eftersom en skärm skymmer stolen. Vi var väl 8 tjejer, kvinnor, tanter you name it, som gick loss därinne och det ena gav det andra. Plötsligt efter 10 minuter kliver en manlig profil på skolan fram ur massageavdelningen.. Vem i sjutton visste att han legat i stolen under hela vår konversation... JAg lovar; Vi var åtta ganska spaka kvinnor som hade samma tanke allihopa; VAD FASEN HAR JAG SAGT I DET HÄR SAMTALET!!!!!

Go Kväll! Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Ha, ha jag skrattar gott åt dina härliga inlägg Anna. Men jag skrattar med dig, inte åt dig. :) För det var ju en attans tur att det inte gick riktigt illa och jag kan tänka mig att du känner dig ganska mör i kroppen idag din stackare (med ens blir man plågsamt medveten om att man inte är någon spänstig tonåring längre...). Men jag kan riktigt se vilka skratt det blev i personalrummet när du återberättar situationen för dina kollegor och när man har varit med om en sådan sak kan det vara härligt att få skratta åt det hela tillsammans med vänner. :)

    Ta hand om dig och vila din ömma kropp (broddar inomhus? Kan det vara något?).

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Broddar inomhus..helt klart intressant för min del!!! Ja, visst är jag mörbulten idag. Och jag känner mig 20 år äldre hihihi!!!!

    Ha det gott Lotta!

    SvaraRadera
  3. Jag vet att du vet vad jag tänker på när jag läser detta=)Har nog aldrig skrattat så mycket som DÅ! Kram

    SvaraRadera
  4. hihihih...visst är det skönt att skratta!! Finns många härliga minnen och den gången var extrem! Herre Gud, vad jag skrattade.. ;)

    Kram!!

    SvaraRadera