lördag 8 januari 2011

Lavinvarning, Internet och goda grannar!

Idag har jag haft ett samtal med Agnes om vad man skriver på Internet eller mobilen. På förmiddagen ertappa jag henne mitt inne i en konversation på facebookchatten. Jag frågade henne varför hon skriver så. Hon sa att hon tyckte inte det var så faligt eftersom de båda grabbarna också skrev såna saker till henne i andra situationer. Jag totalförbjuder det eftersom att det skrivna ordet kan tolkas på många sätt. Senare i eftermiddag skrev en klasskompis massa fula saker till henne och då tog jag över. Då var det inte lika roligt längre. Jag accepterar inte det vare sig från henne eller andra.

Så var det avklarat hoppas jag. Nu ska jag fixa iordning lite för snart trillar det in goda grannar från olika håll!
Det blir väl lugnt och jag ska nog ta ett glas vin eller två! Imorgon är det något som startar och jag skriver mer om det imorgon. På tal om lugnt så satt jag i soffan och chattade lite med Åsa. Plötsligt mullrade det till och jag väntade på att huset skulle börja skaka...all snön från taket rasade och nu precis kom resten. My God säger jag bara. Vilka krafter!

Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Jo du man måste kolla barnens konversationer ibland, de kan vara rätt fula och tuffa. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen. Jag tror inte barnen riktigt förstår innebörden i det. Och det är inte så att det är "andras" barn utan det gäller mina egna med. Det har förändrats mycket på de åren som mina utflugna barn var små fram tills nu när jag nästan kallar tjejerna för kull 2!

    Kram Anna

    SvaraRadera