söndag 30 januari 2011

På spåret i Fritsla!

Jag gillar att hitta på busiga saker. Det har nog ingen av mina närmaste vänner kunnat undgå att se eller märka! Denna gången var det Mia som var "offer". Hon fyllde 40 år i augusti förra året precis den dagen vi låg på stranden ett antal hundra mil härifrån med en kall Keo i handen. Så vi kunde inte fira henne den dagen. Tyvärr har det gått 154 dagar sedan dess. Jag och MagittaPernilla har pratat om det i evigheter om att överraska henne. Nu fick vi äntligen till en dag som passade!

Så efter lite lögner och annat lyckades jag få henne till att vara barnvakt åt Agnes och Signe. Redan där borde hon vart misstänksam! Agnes och Signe är 11 år och klarar sig själva numera! Tiden skulle var mellan 16.00-19.00 och där borde misstanke nr 2 infinna sig. Sedan skulle hon skjutsa hem dem och för att de inte skulle äta något där före fick jag säga att hon och Jörgen kunde äta här! Misstanke nr 3. Hur skulle jag hinna fixa mat till kl 19.00 om jag behövde barnvakt? Här borde hon tagit det. Hon är inget ämne till "På spåret", det märkte jag ju!!!!! Hur ska det bli när vi åker till Ystad för att lösa Wallandermord ;)

Har ni sett en fågelholk? Ja, så såg min goda vän ut när hon kom in i mitt hus och vi började sjunga för henne!
Vi hade en jättetrevlig kväll som fick sin upplösning vid 05-tiden i morse. Vi hoppas på en favorit i repris!

Detta underbara väder som denna söndag bjuder oss på är sååååå jäkla gott. Åsa och jag har tagit en långpromenad med hundarna och nu är det dags att bege sig ut på lite skridskorsäventyr i Fritsla. Spännande spännande!


Njut av en liten förvisning av våren :) Kram Anna ♥

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt med lite "bus"! Låter som en lyckad kapning! Ha en bra vecka! /Lena

    SvaraRadera
  2. ja, det var skojsigt! Och fint var det i Fritsla också! Så många vackra gamla hus!

    Ha en bra vecka du med Lena! / Anna

    SvaraRadera