måndag 31 januari 2011

Skilsmässor

Jag kom att tänka på hur många som skiljer sig runtomkring. Inte för att jag har med det att göra men det känns alltid som en sorg när man hör vänner som ska separera. Jag ska inte heller säga något då jag själv gick igenom en skilsmässa för många år sedan. Men det känns som vissa aldrig kommer till ro. Man skiljer sig, träffar en ny, flyttar ihop, flyttar isär och träffar en ny igen och så håller man på. Men risk för att någon blir sur och att man betraktas som kaxig säger jag ett hotellet är ett sånt patetiskt ställe för vissa. Nu säger jag inte alla men det finns alltför många som desperat går dit och raggar på värsta tonårsvis. Det är väldigt roligt att iaktta folk. Vissa par går dit, går åt varsitt håll under kvällen och raggar på för att sedan återförenas innan man går hem.
Det ligger mycket bakom en skilsmässa och jag är ingen att döma. Men jag har en önskan att alltid leva med min man och få uppleva saker tillsammans med honom. Det vi inte kan göra nu när barnen bor hemma vill jag göra med honom längre fram i livet.

Jag önskar mig många barnbarn som jag vill passa om helgerna och baka sandkakor, kanelbullar och pepparkakor med. Läsa sagor och sjunga sånger. Jag vill resa runt i världen och dricka paraplydrinkar på olika stränder tillsammans med min man.

Att inte få uppleva högtider med hela familjen känns otänkbart. Jag vill ha alla hemma och låta varje rum vara ett hotellrum för var och en familj. Visst låter det härligt! Det är vad jag hoppas ska hända i framtiden!

Jag fick reda på idag att två goda vänner ska skilja sig och jag hoppas verkligen att de hittar tillbaka till varandra. Barnen är vuxna men för mig känns det sorgligt.

Ta hand om er och kramas mera! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar