tisdag 18 januari 2011

Terapi



jag skulle vakna mitt i natten

och gå upp och ta en långpromenad

jag skulle låta blicken möta andra ögon

i en främmande stad

jag skulle inte ha så bråttom

med att träffa nån ny

jag har rätt mycket med mig själv

precis som du

jag skulle andas i det tomrum som blev över

om du lämnade mig nu



jag skulle sitta på ett tåg mot Paris

och låta Stockholm va

jag skulle få den tiden över för mig själv

som jag sagt att jag vill ha

jag skulle unna mig att drömma

hundra mil genom Europa

om en främling

lika tillitsfull som du

jag skulle pröva mina läppar mot nån annan

om du lämnade mig nu



jag skulle kunna leva utan den där blicken

som får mig ur balans

jag skulle sakna den där stunden som vi har

när vi till slut har blivit sams

jag kanske skulle söka upp

kontakter som jag tappat

som jag varit med

förut nånstans

jag antar det finns nån du skulle ringa

om jag inte fanns



jag kanske skulle leta upp nån yngre

som en fjäder i hatten

det skulle bli för tomt om ingen fanns där

som värmde mig i natten

men jag skulle aldrig ha tålamod nog

att bli förstådd

ingen känner mig

så väl som du

jag skulle fastna i min ensamhet igen

om du lämnade mig nu

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Det är en sådan vacker och samtidigt sorgsen text och de gör den ju så bra. Jag förstår att den fortfarande ligger kva på Svensktoppen.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag gillar alla Winnerbäcks texter. Oj, visste inte att den fortfarande låg på Svensktoppen!

    Kram Anna

    SvaraRadera