torsdag 24 februari 2011

Att finnas till

Uppe tidigt idag och än är det tyst i huset. Jag har kört Niklas till jobbet och sitter nu och planerar lite inför dagen! Ikväll ska jag ut med några arbetskollegor. Det är alltid roligt.

Veckan har verkligen sprungit iväg både på gott och ont. Jag börjar längta efter att fixa i ordning ute i trädgården. Än är det tidigt men finns det något bättre än när man sätter ut lite blommor utanför dörren. I år lär mina blommor vara i riskzonen eftersom vi gett rådjuren lite mat..de smyger omkring här och då kommer det att bli en munsbit för dem när blommorna ställs ut. Jag kanske får börja liet inne istället..att våra!

Ena dagen har jag hur mycket energi som helst och kan nog hitta på vad allt och lite till för att andra dagen inte hitta någon inspirationskälla över huvud taget. Just nu är det mycket som tar på krafterna och efter allt som hänt är det inte alls konstigt. Jag och Lovisa pratar och pratar om saker som är obegripliga. Vad som kan göras och hur det kan göras. Jag ser och hör på hennes röst att det är så jobbigt. Skolan har varit ett stort stöd i denna stund. Jag som förälder kan bara finnas där, lyssna, trösta och värma. Sorg ser så olika ut. En del gråter hela tiden, andra visar den inte utåt. Jag säger till Lovisa att det är skönt att gråta och att man får gråta när man är ledsen. Det lättar på bördan. Jag vet att det t om är jobbigt för henne att åka vägen till skolan. Det finns många minnen där också.

Ha en bra torsdag. Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Att finnas till kan vara både det enda och bästa man kan göra när någon nära har det svårt, att lyssna, krama och gråta tillsammans och trösta så gott det går är ju tyvärr "allt" man kan göra ibland, men man vill göra så mycket mer... All styrka till Lovisa...

    Hoppas du får en fin dag!

    Kram Bella

    SvaraRadera
  2. Anna visst är det hemskt det som hänt, dom är släkt till Leif, man undrar hur mycket en familj skall orka. Hoppas att skolan finns för barnen när inte ni är i närheten, det är inte lätt för någon det måste ju bli så bra det går i denna situation nu. Kram till er

    SvaraRadera
  3. Ja, det är så hemskt så hemskt. Jag har verkligen inga ord. Skolan har varit fantastisk måste jag säga. Lena, deras fröken har gjort så mycket för att barnen ska kunna orka att gå till skolan. Jag får tårar i ögonen varje gång Lovisa berättar vad de gjort, hur de gjort det och om andra saker. Så fint.
    Jag håller med, hur mycket ska en familj orka.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. När det obegripliga händer är det skönt att ha en trygg famn att krypa in i och söka tröst.

    Skickar styrkekramar till er alla

    SvaraRadera