söndag 20 februari 2011

Citronerna och träden

Citronträd är vackra tycker jag.De påminner om sundhet och dessutom lyser de upp tillvaron. Det kan behövas just nu. Jag är fortfarande så skakad över en situation som uppstått. Min resa fick inte samma betydelse längre. Jag ägnar många tankar åt alla berörda och vet inte hur man går vidare. Allt jag vet är att livet är orättvis. Sådant här får inte hända. Ibland gör det det i alla fall och man kan inte förstå.

Det blev inte någon fotbollsmatch under min vistelse här nere. Matchen idag blev inställd p g a lite vatten på planen. Inte såg jag att det skulle möta några hinder att spela på en fin gräsplan med lite vatten i ena hörnet. Natalie säger att det handlar mer om en prestigesak från domaren. Maktkamp. Dessutom håvar domaren in pengarna för matchen samtidigt som han/hon kan tjäna lika mycket när matchen spelas. Troligvis spelas den på tisdag och då är jag hemma igen. Tror visserligen att Natalies fot mådde bra av att vila idag men jag hade verkligen sett fram emot en match.

Jag ska gå ner och simma i poolen en stund tror jag. Natalie ligger och sover, Malin läser och jag själv ligger och lyssnar på hur vågorna slår in mot stranden. I går kväll och inatt var det orkanbyar som svepte in över Agia Napa. Det dånar rätt bra fortfarande. Havet blir mäktigt när det blåser så.

Ta hand om er. Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar