måndag 14 februari 2011

Kärlekens dag ♥ ♥ ♥

                                          Afrodites sten utanför Paphos

....är det idag. Alla ♥ ♥ ♥ dag. 14 februari. Trevlig att man firar något man borde fira varje dag. Det finns så mycket kärlek på jorden men många gånger tror jag att vi är lite dåliga på att visa det. I alla fall jag. Jag försöker men ibland tar vardagen över och andra bekymmer också. Men det gäller att stanna upp och tänka efter. Ta till vara på alla dagar man har tillsammans med nära och kära. Surfade runt på facebook innan och någon har skapat en sida där man skulle tända ett ljus för alla som kämpar för sin cancer. Jag kan inte läsa om sånt. Jag bryter ihop. Men vet att det finns många familjer som är drabbade och kämpar mot denna grymma sjukdom. Så jag hoppas många visar sitt stöd genom att tända ett ljus i dag. Uppskatta det man har.
Ibland kan jag bara sitta och tänka på hur lycklig jag igentligen är. 7 friska och fina barn. De har skött sig och de som är äldre har jobb, de har drömmar och de har fina flickvänner och pojkvänner. Så är det ju för de flesta men det är en skön känsla i alla fall. Eller hur?

Jag och min älskade man vaknade tidigt och tog med oss hundarna ut på en timmas promenad. Nu ligger jag minsann i hårdträning kära kollega! Jag har lovat min kollega att jag ska bättra på min kondition och lite annat. Hon ligger också i hårdträning fast i Sälen denna vecka. Tror mig veta att hon passar upp sina nära och kära. Men jag kan känna en oro över att hon sveper nerför Sälens pister hihhih!!! Jag önskar henne en go vecka däruppe.

Solen verkar inte orka upp riktigt idag. Det var så fint väder under promenaden men nu har det mulnat till. Det blir nog en lugn dag. Borde baka lite bullar så barnen har något att fika med under veckan.

Och eftersom det är Alla Hjärtans Dag idag bjuder jag på lite bilder från kärleksgudinnan Afrodites sten. Vill man vara evig ung ska man simma naken 3 gånger runt stenen i månsken. Det ni! Hur som helst är det otroligt vackert vid stenen där det sägs att hon föddes!

Ta hand om er! Kram Anna  ♥ ♥ ♥









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar