lördag 5 februari 2011

Storm ute och lugnt inne

Nästan var det som om man väntade på vårens entré i veckan. Regn och snön blev tunnare och tunnare på gräsmattan. Så visst blev man besviken i går morse var som ett puderlandskap igen. Men säg den "lycka" som varar hihi för under dagen gick mestadels av snön bort. Idag blåser det och man har utfärdat klass 2 varning. Solen tittar dock fram i mellanåt.

Niklas och Kristin sov över här inatt. De var på vinkväll hos en kollega till mig igår. Det var länge sedan de satt vid frukostbordet tillsammans med oss andra men trevligt att se dem i alla fall!

Jag säger grattis till Johan, Gabbes pojkvän som nu blivit hela sexton år! Han är en mycket charmerande ung man som gör min dotter lyrisk av kärlek. Över ett år har de hållt ihop och har hunnit med att uppleva massor av roliga saker! Den faktiska födelsedagen var i onsdags.

Det känns lite motigt med en del saker men jag har inte tänkt att det ska bli någon stor deal av det. Problem är till för att lösas så är det.

Igår lagade vi Petla till kvällsmat. Ett slags bröd som man steker. Tillbehören är lite olika med jag och Kjell hade ost, tomaterl oliver och skinka till. Barnen hade sylt. Jättegott är det. Remzije bjöd oss på det i veckan och jag tror att det kommer från Kosovo. Det är roligt att pröva mat från andra kulturer tycker jag. Nu är snart alla kulturer uppblandade vilket är positivt. Middagsbordet är dukat med alla smaker och godsaker.

"Det arbete som duger blir utfört av duktiga händer, och styrda av en klar hjärna och inspirerat av ett kärleksfullt hjärta". Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar