söndag 27 mars 2011

Äventyret

Idag har de packat färdigt sina väskor och tagit tåget ner till Köpenhamn. Därefter väntar det stora äventyret. Först ska äventyret ner till Cypern och få lite sommarkänsla. Och det är ju inte fel. Som det har snöat här hemma idag. Till vilken nytta? Ett steg närmre kanske! Allvarlig så vem vill ha den här blaskan nu? Kung Bore borde lägga sig och sova fram till mitten av december.

Hur som helst ska de sova på Kastrup i natt. Inte alltför bekvämt men vad gör det när man är kär? Då skulle man nog kunna stå upp och sova! I alla fall då man var nykär!!

Jag saknar dem redan och tänker på deras äventyr. Men är glad för deras skull. Själv åkte jag till USA och stannade där i ett år. Inga direkta mobiltelefoner fanns i handväsken eller Internet på rummet så mina stackars föräldrar fick bara gilla läget.. Men inget jag vill ha ogjort. När jag tänker efter så var jag nog inget barn som var hemma och satt och rullade tummarna. Packade en ryggsäck och drog ner genom Europa 16 år gammal. Men erfarenhet fick jag. Många härliga möten med folk man aldrig mer mött men som gav fina minnen.


Alltså sonen flyttar utomlands. Min lille son som nyss var en liten kille på ett par år. Vart tog alla åren vägen? Men jag är glad över att han prövar sig fram lite i livet. Att få jobba där alla vill jobba i Agia Napa Europas sommarmetropol över en säsong kan vara nyttigt. Det blir betydligt roligare när vi kommer ner i sommar att bli serverad av känningar!!!

Niklas och Kristin, vi ses snart!! Kramisar Mamma och svärmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar