fredag 18 mars 2011

Cornelis dricker bubbel !



Äntligen fredag! Denna veckan har varit hektisk och några mer såna veckor vill jag inte ha. Igår när vi åkte hem från föreläsningen började det snöa och jag tvingade min trevlige kollega Marcus att inte köra för fort! I morse var hela landskapet vitt och nästan så det var dags att sätta upp adventsljusstaken igen. Deprimerande!

Ikväll är det Cornelis-kväll hos oss. Jag och Åsa var på väg måånga gånger i höstas men det ville liksom sig inte. Idag är det i alla fall dags. Grannarna kommer och jag har köpt lite bubbel. Fråga mig inte varför jag frångår mig min Lindeman men jag var enormt sugen på lite bubbel. Nu har den legat i frysen några timmar och är is is kall. Trevligt värre va?

Det är helt barnfritt hemma. Övernattningar och kalas är orsaken och nu sitter vi vid varsin dator, Tror mannen är på Facebook och skriver små fina meddelanden till mig och jag, jag sitter och bloggar för fullt. Vi väntar in våra gäster och medans så är datorn ett ypperligt tidsfördrivande..

Kan avslöja att det kan bli en film till ikväll. Huvudrollen spelas av en grym goding som man ALDRIG kan få för mycket av..mina damer och herrar: Mikael Persbrandt. Filmen heter naturligtvis Hämnden. Vi får se hur mycket vi orkar så här på fredagskvällen!

Jag hoppas ni alla får en fin fredagskväll med lite god mat och god dryck! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar