onsdag 16 mars 2011

Letar förbrilt vårtecken!

Det har verkligen varit vår i dagarna två. Kall vind men ljuvligt om man lyckas med att knö sig ner i lä. Ibland skulle jag vilja vara ledig för att bara passa på att njuta av vädret. Det känns som en evighet till påsklov i alla fall. Men man får väl hålla till godo med helgerna. Hoppas hoppas våren stannar över helgen så trädgården får sig ett lyft. Usch, gamla saker som skräpar är inget vidare nu. Har ni sett några andra vårtecken förutom solen tro? Jag ser att träden och buskarna har knoppar som visserligen inte kommer att slå ut den närmsta tiden men ändå. Ibland slår det mig om jag ska ta sockar eller inte.. Det var så skönt på Cypern under sportlovet för då åkte inte ens sockarna med!!!

Som jag sa tidigare är hela denna veckan smockfylld av aktiviteter. I morgon kväll ska vi på föreläsning hela Stommenskolan. Det är Lotta Abrahamsson som ska ge oss handledning och inspiration från "Tänk om". ADHS/AS är innehållet. Jag har sett henne i Nyhetsmorgon i 4.an och hon var så fantastiskt intressant att lyssna på. Egna upplevelser varvades med det pedagogiska yrket. Jag längtar med spänning på denna föreläsning. Det blir en lång dag på jobbet. Börjar kl 07 och slutar 21.30. Men sen sen så är det helg :)

Barnen ska på kalas på fredagkväll så jag funderar på upplägget hemma. Gekås väntar sig ett besök samtidigt som jag tvekar. Vi får se.

Nu ska jag städa undan lite, fixa lite mat och dona lite med andra grejor!!! Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar